Ile kosztuje markowa biżuteria?

Powszechnie wiadomo, że kupując markowy produkt płacimy nie tylko za samą rzecz, którą nabywamy. Na cenę tak samo wpływa jakość produktu, jak i rozpoznawalne logo. Do tego dochodzą kwestie takie jak poczucie przynależności do jakiejś grupy społecznej, czy wyrażenie swojego statusu materialnego. Dlatego właśnie markowa biżuteria jest dużo droższa od tej, którą znajdziemy u małego jubilera, bądź w sieciówkach.

Różnica w cenie

Jeżeli decydujemy się na zakup biżuterii produkcji znanej marki, musimy liczyć się z tym, że będzie ona droższa, choć niekoniecznie będzie to uzasadnione kosztem wykonania czy wykorzystanych półproduktów. Bez problemu można porównać ceny podobnej biżuterii, którą znajdziemy w markowym salonie z tą, którą oferują indywidualni twórcy. Okazuje się, że przykładowo bransoletka ze srebrnymi elementami i kryształkami u znanego producenta kosztuje w przedziale 300-600 zł. Natomiast wykonana przez nieznanego twórcę, bądź oferowana przez sieciowe sklepy odzieżowe, a wykonana z podobnych materiałów, kosztować będzie ok. 50-100 zł.  Dlaczego tak się dzieje? Jak już zostało wspomniane, w cenę biżuterii markowej włączony jest koszt marketingu, wartość pracy projektantów oraz zagwarantowana wysoka jakość produktu. Z kolei sprzedawcy biżuterii nie markowej nie muszą łożyć pieniędzy na to wszystko. Oczywiście również dbają o jakość, ale wszelkie normy nie muszą być aż tak bardzo wyśrubowane.

Cena produktu

Już wiemy, dlaczego biżuteria markowa jest dużo droższa, od tej „bez metki”. Jakich kwot powinniśmy zatem spodziewać się, kiedy zapoznajemy się z ofertą butików i salonów oferujących tego typu produkty? Dolna granica nie jest jakoś wyjątkowo wysoka. Może to być już kilkadziesiąt złotych. To cena za najprostszą zawieszkę, z mało cennego materiału. Im jednak projekt jest bardziej skomplikowany, tym cena będzie droższa. Również zależy ona od tego, z czego dany element jest wykonany. Srebro, złoto, stal, perły – wszystko ma swoją cenę i sposoby na obróbkę, które również wpływają na koszt końcowego produktu. Górna granica może być bardzo wysoka. W sklepach ogólnodostępnych to będzie kilka tysięcy złotych. Jednak w ekskluzywnych, markowych butikach, które odwiedzają wyselekcjonowani klienci, ceny mogą sięgać kilkudziesięciu, kilkuset bądź nawet miliona złotych. Biżuteria z takich przedziałów cenowych nie jest oczywiście dostępna dla każdego klienta. Poza tym, większość osób po prostu nie może sobie na nią pozwolić. Od ręki dostępne są te produkty, których cena sięga kilkunastu tysięcy złotych.

Wybór

Przy dużych różnicach w cenie pomiędzy biżuterią markową, a tą zwykłą, można zastanawiać się, czy przepłacać, skoro możemy mieć podobną rzecz za dużo niższą kwotę. Jeżeli sięgamy po srebro bądź złoto, warto zwrócić uwagę na jakość wykonania oraz użytych komponentów. Może okazać się, że tańszy produkt, mimo że bardzo podobny, zrobiony jest z materiałów gorszej jakości. Zapłacimy zatem mniej, ale i nie będziemy cieszyć się nową błyskotką zbyt długo, gdyż szybko straci ona swoje walory wizualne.