Czy markowa biżuteria jest lepsza?

Markowe czy nie? To pytanie zadajemy sobie nie raz, zaglądając do swojego portfela podczas zakupów. Wiadomo, że produkty „z metką” są droższe. Płacimy za markę, za jakość i jej rozpoznawalność. Tak jest zarówno w przypadku butów i ubrań, jak i biżuterii. Zwłaszcza tutaj pojawia się dylemat, ponieważ biżuteria często wykonana jest ze złota bądź srebra, co znacząco wpływa a jej cenę oraz nasze oczekiwania względem niej.

Można pokusić się o stwierdzenie, że markowa biżuteria ma pewne przewagi nad tą nie markową. Trudno powiedzieć czy jest lepsza. Na pewno jest inna i inne jest podejście do klienta, który odwiedza salon markowej biżuterii. Istotny jest zatem nie tylko sam produkt, ale i to, jak traktuje nas sprzedawca – czy to w sklepie stacjonarnym, czy internetowym. Podajemy zatem kilka argumentów za biżuterią markową.

Pewność i jakość

Kiedy wybieramy biżuterię markową, sięgamy nie tylko po konkretny pierścionek, czy naszyjnik. Jednocześnie „kupujemy” historię danej marki, idee, które za nią stoją, wspieramy jej rozwój i podejście do biznesu. Jako klienci, obdarzamy ją zaufaniem i mamy nadzieję, że nie zostanie ono nadszarpnięte. Właściciel danej marki wie o tym, więc dba o to, by wszystko przebiegło pomyślnie. Musi troszczyć się o jakość każdego produktu oraz każdego klienta. W ten sposób tworzy się pozytywny wizerunek marki, który ma duży wpływ na jej sukces. Możemy mieć zatem pewność, że otrzymujemy sprawdzony produkt, za który ktoś ręczy.

Gwarancja

Elementem związanym z tym, co zostało podane powyżej, jest podejście do gwarancji i zwrotów. Kupując biżuterię markową otrzymujemy gwarancję. Jeżeli nastąpi usterka, zwracamy się do salonu bądź sklepu z uszkodzonym produktem i czekamy na naprawę bądź zwrot pieniędzy. Podobnie jest ze zwrotami. Sklepy ustawowo obejmuje obowiązek przyjmowania zwrotów w ciągu określonej liczby dni po zawarciu transakcji. Możemy więc ze spokojem robić zakupy wiedząc, że mamy czas na zwrot nieużywanego towaru lub gwarancję w razie, gdyby zdarzyła się usterka.

Świadomość

W dobie trendów na bycie i życie slow warto zwrócić uwagę na idee, które wiążą się z tymi pojęciami. Jedną z nich jest idea świadomych zakupów. Jeżeli wiemy, skąd nasz produkt pochodzi, wiemy również że wspieramy rozwój konkretnego biznesu. Jeżeli stawiamy na marki no-name lub biżuterię z sieciówek, po prostu dołączamy kolejną błyskotkę do swojej kolekcji, ale nie wspieramy twórców, który je kreują.

Konsekwencja… i jej brak

Spójrzmy jednak na to również z innej strony. Markowa biżuteria ma lepszą jakość, otrzymujemy wraz z nią gwarancję, że produkt który nabyliśmy jest wytworem oryginalnym. Zawsze będzie to wiązać się z wyższą ceną. Tak już świat, w którym żyjemy urządzony. Często liczy się logo i nazwa na metce. Jednak nie zawsze musimy mieć na sobie markowa biżuterię. Wiele osób na co dzień nie czuje się komfortowo w drogich rzeczach, z obawy przed zniszczeniem ich. Wtedy zwykła biżuteria sprawdza się znakomicie, a wygląda często podobnie do tej, za którą zapłaciliśmy grube pieniądze.